Veelgestelde vragen van huurders.

Antwoorden op vragen
per procedure
Is er iets kapot of beschadigd in je woning? Wilt de verhuurder dit niet oplossen? Geeft hij jou de schuld of neemt hij gewoonweg zijn verantwoordelijkheid niet? Bekijk wat je rechten zijn en eis een huurverlaging op met een procedure.
Veelgestelde vragen bij huurverlaging op grond van onderhoudsgebreken.
Heb je een nieuw huurcontract en denk je dat de huurprijs te hoog is? De verhuurder is verplicht het woningwaarderingsstelsel aan te houden als de woning in de sociale sector valt. Bij een nieuw huurcontract heeft iedereen het recht om deze te laten toetsen.
Â
Veelgestelde vragen bij een nieuw huurcontract
Veel studenten betalen te veel servicekosten. De verhuurder mag geen winst maken op de servicekosten. Hij mag alleen de kosten doorberekenen die daadwerkelijk worden gebruikt. Denk hierbij aan energie, water, internet, schoonmaakkosten en onderhoud De verhuurder is verplicht een overzicht te sturen van de gemaakte kosten. Doet hij dit niet? Dan kun je onze hulp inschakelen.Â
Als huurder heb je het recht om je all-in huurcontract op te laten splitsen. Bij huurverhogingen is niet duidelijk waar de verhoging op gebasseerd is. Met een splitsing krijg je de kale huurprijs en servicekosten inzichtelijk zodat je weet waar je aan toe bent.Â
bemarketing
Juridisch advies
voor huurders
Heb je na het lezen van de veelgestelde vragen nog steeds een vraag? Neem vandaag nog contact op met een van onze juridisch adviseurs. Wij denken graag met je mee zodat je de juiste stappen kunt zetten waar je recht op hebt.Â

BLIJE HUURDERS
Succesvolle Procedures
HUURVERLAGING